Klíčová oblast změn D: Implementace a marketing RIS3
Klíčová oblast změny D je zaměřena v prvé řadě na posílení aktivit složek implementace RIS3 v Královéhradeckém kraji. Strategickou funkci plní na svých pravidelných zasedáních Rada pro výzkum, vývoj a inovace Královéhradeckého kraje. Roli výkonné jednotky RIS3 plní Centrum investic, rozvoje a inovací. V regionu se setkávají Krajské inovační platformy. Implementace krajské RIS3 strategie je realizována pomocí akčních a komunikačních plánů sestávajících z konkrétních projektů/aktivit. Klíčová oblast změny je dále zaměřena na posilování koordinace a spolupráce klíčových hráčů triple/quadruple helix (tj. sektoru podnikatelského, vysokoškolského, VaV sektoru i sféry veřejnosprávní a sektoru uživatelů). Cílem je větší koordinace činností jednotlivých hráčů krajského inovačního systému, jejich zapojení do tvorby akčních plánů, navazující odstranění duplicitních aktivit, resp. snaha buď o jejich sdílení, nebo komplementaritu.
Kromě společných VaVaI aktivit, které jsou nejcennějším výsledkem vzájemné kooperace, je potřeba posilovat společné marketingové aktivity aktérů VaVaI systému Královéhradeckého kraje. Důležitým nástrojem je působnost společné marketingové značky +inovace, jejímž smyslem je propagace vědeckovýzkumného potenciálu Královéhradeckého kraje, výzkumných a inovativních projektů, výsledků spolupráce hlavních VaVaI aktérů, ale i společně pořádaných událostí. Výsledná komunikace je primárně mířena na klíčové cílové skupinu uvnitř regionu, sekundárně se komunikace soustředí za hranice kraje i republiky. Aplikace marketingu je definována Marketingovou strategií a komunikačním plánem pro sdílený marketing VaVaI v Královéhradeckém kraji. Tento aktualizovaný dokument uvádí rozmanitou skladbu online a offline nástrojů, kterými je působeno na konkrétní cílové skupiny. Prostřednictvím účasti VaVaI stakeholderů na budování společné marketingové značky dochází k navázání dlouhodobější spolupráce s aktivními aktéry tzv. EDP procesu („entrepreneurial discovery proces“, do češtiny obvykle překládáno jako proces podnikatelského objevování nových příležitostí).
Klíčová oblast změn D: Implementace a marketing RIS3 |
||
Strategické cíle v klíčové oblasti změn D:
|
Indikátory strategických cílů/klíčové oblasti změn:Počet schválených strategických intervencí k zařazení do akčního plánu krajské RIS3 se zahájenou realizací ve sledovaném roce Počet stakeholderů, kteří využívají Regionální inovační značku v rámci vlastních propagačních aktivit |
|
Strategický cíl D.1. Posílit implementační kapacity RIS3 a zintenzivnit propagaci krajského VaVaI systémuImplementace RIS3 v regionu je po strategické linii zajišťována pravidelnými zasedáními Rady pro výzkum, vývoj a inovace KHK. CIRI jako výkonná jednotka implementace RIS3 disponuje RIS3 týmem pracovníků, kteří organizačně zajišťují chod RVVI KHK, koordinují přípravu akčních a komunikačních plánů, řídí setkávání inovačních platforem, připravují a realizují vybraná schémata/projekty z akčních plánů. Do aktivit RIS3 je zapojena kritická masa vzájemně kooperujících subjektů triple/quadruple helix, které společně propagují a medializují region také prostřednictvím Regionální inovační značky. |
||
Specifické cíle |
Indikátory specifického cíle |
Typové aktivity/projekty/operace |
Specifický cíl D.1.1. Zajištění strategického řízení realizace RIS3 KHK |
|
|
Specifický cíl D.1.2. Zajištění výkonné realizace RIS3 KHK |
|
|
Specifický cíl D.1.3. Posílení sdíleného marketingu, propagace a vzájemné spolupráce krajského VaVaI systému |
|
|
Strategie a národní dokumenty z nichž jsou strategické a specifické cíle čerpány: Komplexní studie progresivních odvětví Královéhradeckého kraje v oblasti výzkumu, vývoje a inovací Marketingová strategie a komunikační plán Regionální inovační značky Královéhradeckého kraje Národní výzkumná inovační strategie pro inteligentní specializaci České republiky (NRIS3) |
||
Podmínky a bariéry realizace intervencí v této klíčové oblasti změn:
|